دسته‌بندی نشده

کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی بعد از پیوستن کشور قبرس در سال 2004 میلادی به اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه تر از قبل شده و در حال حاضر مردم مقیم این اتحادیه می توانند، بدون نیاز به گرفتن ویزا برای شغل‌های کمتر از 90 روز به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. البته این افراد برای اجازه اقامت خود باید کمتر از هشت روز نسبت به ثبت نام خود در شرکت مربوطه اقدام کنند

پیدا کردن یک موقعیت شغلی در قبرس برای یک فرد خارجی می تواند یک فرایند بسیار سخت باشد زیرا برای کسب این شغل بایستی با مردم این کشور که خودشان از نرخ بیکاری بالایی رنج می برند رقابت کنند، در حال حاضر در سال 2020 حدود 32% نرخ بیکاری در بین جمعیت جوانان این کشور وجود دارد که البته این نرخ بیکاری رو به کاهش است. در حال حاضر حرفه و کارهایی در قبرس پیدا می شود که بازار شغلی بهتری برای به کار رسیدن یک نیروی جوان خارجی دارد و این موقعیت ها در زمینه‌هایی مانند صنایع مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مخابرات و امور مالی بیشتر در دسترس می‌باشد.

دانشگاه مدیترانه شمالی در قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس شمالی

مشاغل مورد نیاز جهت کار در قبرس شمالی

  • مهندسی کامپیوتر و آی‌تی
  • مهندسی مکانیک
  • پرستار
  • کارگر ساختمانی
  • سرآشپز
  • آرایشگر
  • امورات تاسیساتی و لوله کشی
  • نقاشی ساختمان

برای آشنایی با مشاغل محبوب در قبرس شمالی میزان درآمد آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم، مقاله شغل های پر طرفدار را مطالعه کنید.

کار در قبرس شمالی

شرایط بازار کار در قبرس شمالی

بیشترین درامد کشور قبرس از طریق صنعت گردشگری و توریستی می‌باشد. اگر یک فرد خارجی وارد این کشور شود و قصد کار در قبرس شمالی را داشته باشد باید در اولین شرط به صورت کامل به زبان محلی آنها مسلط باشد تا شانس خود را برای یافتن کار در این کشور بیشتر کند.

کار در قبرس شمالی برای اتباع خارجی شامل مشاغلی از قبییل مشاور املاک، خدمات، حمل و نقل دریایی است. اگر برای بیش از 90 روز در این کشور قصد اقامت دارید  باید مجوزهای مورد نیاز از سوی کارفرمای خود برای این شخص دریافت شود.

اما اتباع ایرانی که خارج از این اتحادیه هستند نیاز به ویزا برای کار کردن دارند که می بایستی ابتدا برای یافتن یک موقعیت شغلی با یک کارفرما در ارتباط باشند و موفق شوند که یک قرارداد کاری مانند ویزاهای کار کشورهای مختلف یا دیگر کشورهای اروپایی را با این کارفرما امضا کنند تا در آینده شرایط دریافت ویزا را فراهم کنند که رقم خوردن این موضوع خود به خاطر عدم حضور شما در آن کشور امری نشدنی است.

سوالات متداول خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط عمومی کار در قبرس شمالی

جمهوری قبرس در شرق دریای مدیترانه قرار دارد و جز پر جمعیت ترین کشورهای اطراف دریای مدیترانه به شمار می‌رود و از نظر  مساحت سومین جزیره بزرگ اطراف دریای مدیترانه است و در بخش شمالی آن جمعیت ترک نشین وابسته به ترکیه زندگی می‌کنند و در بخش جنوبی آن نیز جمعیت یونانی نشین ساکن هستند.

جمعیت این جزیره حدود یک میلیون و سیصدهزار نفر است. زبان رسمی این کشور یونانی و ترکی استانبولی است. یونانی هایی که در جزیره قبرس زندگی می کنند دین مسیحی دارند اما دین ترک های قبرس اسلام است. واحد پول رسمی کشور قبرس یورو است و حکومت آن به شکل جمهوری اداره می شود.

لازم به ذکر است آب و هوای کشور قبرس در تابستان بسیار خشک و گرم است اما در زمستان آب و هوای این کشور معتدل و اصطلاحا مدیترانه ای است. کشور قبرس شامل 6 استان می باشد که از مهم ترین استان های آن می توان به فاماگوستا، لارناکا و نیکوزیا که پایتخت این کشور نیز می باشد اشاره کرد. در ادامه به بررسی کار در قبرس شمالی و نحوه اقدام برای اخذ ویزای کار در قبرس شمالی این کشور می پردازیم.

با مزایای خرید ملک در قبرس شمالی آشنا شوید.

کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی و دریافت ویزای کار

کشور قبرس به دلیل کیفیت بالای زندگی تعداد زیادی مهاجر که قصد زندگی دارد را در صف انتظار برای دریافت اقامت و کار در قبرس شمالی دارد. به همین دلیل اخذ ویزای کار در قبرس شمالی نیازمند تلاش بسیار است.

افرادی که ساکن اتحادیه اروپا هستند برای کار در قبرس به مدت بیش از 3 ماه باید با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور و ارائه مدارک خود ثبت نام لازم را انجام دهد اما کسانی که که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند باید برای کار در این کشور حتما ویزای کاری خود را اخذ کنند. بعد از اخذ ویزای کاری اگر تخصص آن ها در رشته های پرطرفداری مثل برق یا آی تی نباشد متقاضی باید بعد از 4 سال اقامت در قبرس به کشور خود برگردد.

تفاوت قبرس شمالی و قبرس جنوبی

کار در قبرس شمالی و مدارک مورد نیاز هر فرد برای دریافت ویزای کار

افرادی که قصد اقامت و کار در کشور قبرس را دارند و علاقه‌ی آنها جزو مشاغل پرطرفداری است که در بالا با هم به آنها پرداختیم است، برای دریافت ویزای کار در قبرس شمالی مدارک زیر را به سفارت قبرس تحویل دهند تا پس از بررسی صلاحیت آن فرد از سوی سفارت پذیرفته شود. مدارک مورد نیاز برای انواع ویزای کاری متفاوت است ولی مدارک عمومی برای کار در قبرس شمالی شامل موارد زیر می‌شود.

  • مدارک هویتی فرد درخواست کننده
  • رزومه کاری و حرفه‌ای که در آن تخصص دارد.
  • کپی پاسپورت
  • بیمه نامه‌ی فرد با اعتبار زمانی چند ساله
  • مدارک مربوط به دارایی و تمکن مالی فرد که ثابت کند فرد توانایی مالی زندگی در قبرس را دارد.
  • مدارک مربوط به سوء پیشینه
  • انجام تست‌های پزشکی
  • تکمیل فرم های مورد نیاز که از سفارت دریافت میکند
  • تاییدیه قرارداد کاری با کارفرما در قبرس

قبرس شمالی برای سرمایه گذاری مناسب است؟

کار در قبرس شمالی

کار در قبرس شمالی و میزان حقوق در قبرس

میزان درآمد یک شغل در یک کشور بسیار مهم است و حتماً باید با دقت فراوان بررسی شود زیرا فرد باید بتواند با درآمد کار در قبرس شمالی از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود در کشور قبرس بر بیاید. حداقل حقوقی که برای کارگران ساده در کشور قبرس در نظر گرفته شده حدود 870 یورو است و متوسط حقوق برای کار در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس است حدود 1.300 یورو است. طبق قوانین کشور قبرس میزان حقوقی که در قرارداد کاری بین کارفرما و کارمند تعیین می شود نباید از حداقل حقوقی که وزارت کار تعیین کرده کمتر باشد. در ادامه میانگین حقوق برخی از مشاغل در کشور قبرس را برای شما در جدولی قرار داده ایم.

قبرس شمالی را بهتر بشناسید.

حقوق یک مدیر پروژه IT در طی یک سال حدود 54.500 یورو در سال است. برای یک مدیر مارکتینگ حدود 45.700 یورو است. مدیر بازاریابی و مدیر هتل نیز در طی یک سال 45هزار یورو دریافت می‌کنند. مدیر منابع انسانی و وکیل در طی یک سال حدود 40هزار یورو دریافت میکنند و مدیر اقتصاد 11هزار یورو درامد در طی یک سال خواهد داشت.

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟